tisdag 26 mars 2013

Trökvecka

Myran som sätter sig å leker med huset direkt när hon vaknar. Hon älskar storasysters hus. *lol*Man bli alldeles varm och glad när man hör henne leka, minns inte att bus var likadan alls i samma ålder. (dom är ju varandras motsatser så garanterat inte när jag tänker efter haha) Just nu har hon, med största noggranhet, stoppat ner en figur i sängen, sagt godnatt och sedan lutar hon sig tillbaka på stolen och gör snarkljud medans hon tittar på figuren. Mammas hjärta!
Annars så är vi hemma å vabbar, förra veckan/helgen pga Bus ben och i söndagskväll fick Myran feber. Idag var tanken att Bus skulle få gå till dagis så jag ringde å berättade det, något dom jublade över. Sötispersonalen. Dom saknar henne massor och hennes bästis M har varit hemma å magsjuk men hade beklagat sig å sagt att hon var tvungen att gå till dagis iaf för annars skulle Bus sakna henne och hon bus. Men idag skulle M få gå. Lyckan total, väcker Bus som känns varm.. Jojo mensan 37.9 sa tempen, alldeles för hög morgontemp för att vara henne så det blev att ringa IGEN till dagis å säga att hon iaf inte kommer, å lär väl inte göra denna vecka. Eva förklarade då att vi skulle sluta med detta tramset å se till att bli friska efter påsk. Så det så. Hahahah  Skönt med personal som verkligen saknar oss, å som törs säga (på skoj så klart) att skit i lite feber lämna henne ändå.. *LOL* För dom vet att jag är supernoga med att lämna smittfria barn, för jag vill ju inte få skiten igen . Men nu vabbar vi resten av veckan då misstänker jag så hon missar påskpysslet, smörgåsbordet, osv osv. Jäkla skit :(

Var igår till Scrap-perra å hämtade en beställning som legat ett tag, har inte haft tid att hämta. Men igår åkte jag å hämtade mina nya leksaker. Gelatos gift set (faber castell) verktyg till dessa, mask från TCW (tiny dots) och creative journal från dylusions/ranger. Köpte även papprena från bo bunnys nya serie praire chic, Så gissa om jag surar över att ha barnen hemma denna vecka. Vill måla kladda kludda ju! Inte sitta i soffan å titta på barnkanalen med en febrig unge i knät hahaha.  Nä hoppas dom är friska nästa vecka. Inte bara för min skull så klart *LOL* men när vi gick förbi dagis igår på hundsvängen så grät mira en lång stund när vi bara gick förbi och hon inte fick gå in å leka. Lilla stackarn.  PÅ dom två hundsvängarna som jag är tvungen att släppa med ungarna ut på så tänker jag nog ta en annan sväng, så dom slipper bli lesna över att inte få gå in.

                                         En närbild på Jazz bara för att................................

1 kommentar:

  1. Synd på påskgrejjen.

    Jazz är så fin!

    I en hast.
    Kraaaaaam

    SvaraRadera