tisdag 21 januari 2014

Jahapp barn dom växer som ogräs


Så nu var det även dags för lillprutt att få sig en ny bilstol. Hon har visserligen inte växt ur sin än men snart och jag gillar inte riktigt hur nära hon sitter vindrutan så jahapp lixom. Beställde en cybex solution s2-fix. Har en sån till storfot redan och har varit ok nöjda med den (storfot får lite ont i ryggen av den vid längre sträcker men brukar kunna ordna det själv. skulle behöva ha en liten mjuk kudde vid ländryggen på henne)
Den är väldigt säker, går att använda som både isofix eller inte (fästen går att vika bort) väger relativt lite och är snygg. Sistnämda är helt klart oviktigt men om man nu får välja utan att välja bort säkerheten så.
Hon kommer bli såååå mallig när hon får åka bredvid storasyster i sin egna stortjejsstol och våra ryggar blir sjukt glada över att slippa försöka tråckla in barnet i bakåtvända bilstolen haha.

Annars så roar vi oss med halsfluss.. Jag blev sjuk i torsdags och storfot i fredags och lillvalpen i lördags. Idag tisdag så är alla fortfarande febriga å hängiga. Jojo alla 3 testade positivt för halsfluss så det var bara att åka till apoteket å bli ruinerad. Hualigen vad dyrt det blev, för naturligtvis hade vi fåt börja på nytt år på högkostnadsskyddet så yeay.. not.
Är det inte våra bilar å kranar som går sönder så går vi sönder litegrann hahaha.

Men jag måste få säga att jag är så stolt över mina fina tjejer, som sköter sig som 2 änglar hos doktorn/tandläkaren och med mediciner.
M som snart fyller 3 gapade snällt 2 gånger för att få mandlarna svabbade (å alla vet ju hur äckligt det är) och satt fint å glatt å väntade på nästa sak doktorn skulle göra. Samma med storasyster. Läkaren till och med berömde dom å sa att det var inte allt för ofta man hade så medgörliga barn som lät sig undersökas å provtagas så enkelt. Men jag lät erkänna att vi har övat ganska mycket på sånt hemma. Vilket har underlättat massor i att få lillasyster att acceptera läkare efter hennes tidigare mycket dåliga erfarenheter. 
Så nu ser vi fram imot  att bli friska till helgen, sen ska vi planera födelsedagar och bröllopsdagar å annat kul :D
(om  någon undrar så önskar sig M presentkort på IKEA till en ny säng, roliga sängkläder och kanske någon rolig barnrumstavla. Annars önskar hon sig play dough lera och kanske några roliga picknick saker. Sötnöten har picknick varje dag i köket för sina små nallar å dockor.

Själv önskar jag mig presentkort på IKEA (till säng åt M hahaha) och 2 böcker (stora boken om virkning och stora boken om stickning finns på adlibris) tja... mest önskar jag mig ett jobb....

Ett jobb med lön... trött på attt leka hemmafru nu..
Vill kunna bidra lite här hemma också..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar