måndag 24 juni 2013

En favorit i repris, en virkad igelkott, egen design. Kotten är ganska trevlig prick å skulle aldrig få för sig att stickas, en hyvens prick helt enkelt.

Annars så överlevde vi midsommar. Men vi körde den ala våran style men kräks, trasiga prylar å regn..

Vi åkte till sommarhuset på fredagen solen sken, humöret på topp. Ner å sen var det glada barn som studsade studsmatta osv. Käkade jordgubbar å chips å bara mös. På kvällen började det regna men var fortfarande väldans varm. Eftersom M väckte mig halv sex på morgonen så blev det en tidig säng.
Kl halv fem väcks jag av att E knackar på mig å säger "mamma jag mår illa". Med ett snabbt ryck lyfte jag ur henne ur sängen (vi delar säng i sommarhuset) å sen kräktes hon ner hela golvet.  Yeay me. Är dock stolt över att hon väckte mig å sa till. Hade varit aset trist att bli totalt nerspydd när man inte har el å vatten haha.
Sen somnade hon om så fint. Misstanken riktas mot ett ganska rejält intag av jordgubbar och varm. För hon var trött (blir så när man brottas med mig hela natten) men inget mer dagen efter, men det regnade å blåste å var kallt istället. Gubben startade gräsklipparen klippte två varv sen gick gräsklipparen sönder.. Okörbar. Suckar. Nya gräsklippare kostar massor la vi märke till men vi ska försöka laga skiten för det är så att på torsdag ska volvon in på verkstad och dessutom som grädde på moset drog stekpannan sin sista suck i går så det var till att beställa ny idag.

Det blev en Swiss Diamond 28cm från bagaren och kocken. Vill ha nått som håller bra, och denna verkar klart som en vinnare på den fronten. Dessutom hade bagaren och kocken erbjudande där dom skickar med en 20cms diamond gratis. Perfekt. Så nu hoppas jag att jag hittat en stekpanna som kommer hålla många många år framöver utan att vara en gjutgärnspanna (för tunga)  Haft en jamie oliver men beläggningen var tokslut efter knappt 2 års användning utan att missköta den. Men tydligen så håller inte beläggningen mer än 2-5 år vid normal användning. Har dessutom induktionshäll men lärde mig att jag inte har bränt sönder beläggningen på mina iaf. Alltid något.
Men nu hoppas jag att denna investering är en bra investering.

Håll tummen för att bilen dessutom inte kostar 5siffrigt att laga som sist när denna varningslampa lös. SNäääääälla säg att vi kan ha tur någon gång, har ju redan lagat den för ett par tusen (förra månaden, som tur är fick vi hjälp annars hade det blivit många tusen dyrare)
Sen ska gubben laga trasiga tänder i augusti, lär också bli en kul räkning. INTE.. Kan hålla en tumme fö ratt det håller sig under 5siffrigt där också tack.

Så många tummar att hålla men det känns som att vi kan behöva det :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar