lördag 1 juni 2013

Lycka!

Idag var vi till sommarstugan en sväng. Det är verkligen ren lycka att komma ner, även om vi som idag bara var nere en stund på dan. Vädret skulle bli blött sa smhi, å när det ska bli blött i ramnäs då blir det jäklar blött. Förutom idag. Perfekt sommarväder. För första gången fanns det inte ens vattenpölar under verandaplintarna. Ungarna sprang runt barfota och lekte och vi (läs gubben) förvandlade vildmarken till en lite mer civiliserad gräsmatta. Har aldrig sett så många smörblommor å kunsgängsliljor på en, harkel, gräsmatta förut. *LOL* Men gubben körde på så när vi åkte så var både gräsklipparen och trimmern rastade ordentlig. 

Lupinerna där nere började så smått att titta upp. Dessa babyrosa är bara så fina :) Ska samla ihop dom rosa å ha på nått speciellt lupinställe tror jag. Lupiner är hemskt fina när dom blommar, men sen är dom bara ursliga.
Myran springer runt med sin fina virkade princesstårtesolhatt som hon absolut älskar. HOn tar nästan aldrig av sig den, vilket är lite humor eftersom hon är mer känd som mösshataren än nått annat. heheh mammas lilla sessa. 


Huset är inte öppnat eftersom vi inte skulle sova kvar. hihi  I sommar ska verandan få sig en skvätt färg. Sen ska jag nog ge mig på inredningen. Måla allt trä vitt å sen lägga lite färg på väggarna. Fixa i gästhuset vore bra också. Sen ska ett dass byggas och .. om inte molnen behöver granskas för mycket så klart. I framkant på bilden så ser nu mitt stora projekt. Stora rabatten som är full av en hemsk växt som heter praktlysing, "omtyckt rabattväxt" jo tjena, den kväver allt. å jag menar allt. Förra sommaren så fick pionen 1 blomma. Iår så hårdrensade jag runt den å nu så var det pionknoppar överallt. Fänrikshjärtat fick nu fart. Å blommar så fint, å rabattställen där jag inte rensat finns ingenting annat än lysingen idag. Den till och med lyckas kväva dassblommorna.  Men nu ska den bort. SYnd bara att rabatten ser ut som skit under tiden man kämpar på med den. Men jag får njuta v den fina pionen istället. :D Dessutom har allt jag planterat runt om tagit sig. Jordgubbsplantorna var dubbelt så stora, Dahliorna osv har alla tagit sig. Så jag är så glad å nöjd ändå. 


Mina älskade busungar som leker.


Har dessutom fått en ny kompis. Igår hämtade gubben min fina fina samsung galaxy s4. Alla bilder här är tagna med den. Å det är så underbart att ha en fungerande kamera i telefonen igen. Min s2a gav ju upp för länge sen så jag har inte haft någon lättillgänglig kamera på länge. Men nu så. Å jag är så nöjd. Enda trista är att batteritiden är väldans kort. Men det hade jag läst så det kom inte som någon förvåning som tur är. Men annars så är jag superduper nöjd :D

1 kommentar: