onsdag 19 juni 2013

Sommarpresenter

Så har ena fröken fått sin sommarpresent. Det blev en byrå gjord av tändsticksaskar. Blev relativt nöjd. Blev lite sådär i  stommen men så går det när man inser att man fått tidsbrist då hon gick på semester lite tidigare än vad jag trodde. hihi
 Det är 6 askar som är målade och dekorerade, sen har jag lagt å ett tak och en bottenplatta. Papprena är från Prima och sedan har alla lådor fått busiga barnpapper i botten. Som sån liten glad överraskning varje gång man öppnar en låda.


 Den är dekorerade med blad (magnolia die) blommor (prima), pearlmaker och lite blandade dekos. Sen har jag glittrat till lite på bladen och blommorna. Har målat allt det svarta med akrylfärg och många svordommar ;) Men mottagaren blev väldigt glad å det är huvudsaken. Nu ä det bara 6 presenter kvar att göra haha.

Annars så roar vi oss med trasiga bilar, kinatidsarbete, garner (virkar en axelsjal bland annat, allt annat är för varmt att göra) och allmänt trams.
Snart är det semester, nästa vecka sen är gubben leeeeeeeeeedig. Som jag längtar.

Undra vad man ska hitta på. Blir nog mycket sommarstugan men man vill ju träffa lite folk också. Fast flesta verkar ju ha andra planer eller så hihi. Fast en tur ner till min mormor blir det def, har inte träffat dom på skitlänge så det står på schemat iaf. En vacker sommardag är perfekt att åka ner, så barnen kan springa runt å busa hihihi.

 Trött mamma idag, Myran passade på att leka med oboykartongen när jag var i badrummet, inte klokt vad snabbt dom kan gå från rena till helt täckta med smetig choklad. INNAN jag fått mitt morgonkaffe dessutom. Grrr
En skadeskjuten t-rex är nog trevligare än mig på morgonen haha. Men det går lite i arv. Min käre mor är inte den trevligaste innan kaffeet heller ;) Vi tillhör skalan "prata inte gärna med oss på morgonen om du inte vill bli av med huvudet".  Själv så bor jag numera i familjen som gärna pratar på morgonen så det är snabbt som fasiken i med lite kaffe så snällheten rinner till ;)

Annars då?

Jodå sitter å dreglar garn. Hittat en underbar garntillverkare i usa. Eller ja, hon färgar osv själv iaf. Sjukt fina garner och jag har äntligen bestämt mig för att beställa lite.
Överkastet ligger lite på is, gör några monteringar då och då, men det är för varmt att hålla på med det. Ull värmer sjukt bra.Så det sparas till kalla regniga dagar.

Nu kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar