lördag 21 september 2013

Längtar till julafton

Japp jag längtar till julafton som iår inträffar nästa vecka typ. En julklapp till mig bara mig från mig (med lite hjälp)

Nästa vecka kommer nämligen posten med en ny spinnrock till mig :D


En Kromski Fantasia i valnötsfinish inkl arched lazy kate och extra spolar och samtliga växlar.
Behöver knappast säga att jag längtar.... Massor! :D

Surfade runt i all oändlighet å bestämde mig för att NÄR jag väl har råd ska det vara en sånhär. Mailade runt (sverige tyskland) för att se vad priset blev och jämförde lite. Skulle ha blivit några hundra dyrare att ta i Sverige så jag struntade i Tyskland. Då fick jag ett sms om att den tyska affären kommer ha 30% på sortimentet från Kromski och min valnöt fanns i lager och om jag ville beställa den fick jag naturligvis rabatten direkt. Skulle spara nästan 2000 på det. Gaaaah huvudet gick på högvarv.
"Hur får jag tag på pengar".
Det löste sig till slut lite oväntat men jag är gladast. Så i torsdags beställde jag och den skickades i fredags från Tyskland.

Yeay

Idag (lördag) sitter jag här en kväll, alldeles ensam. Så skumt. Stora älsklingen är på kalas och små monstrena är hos mormor och ska sova där. Det är första gången M sover borta och första gången vi är barnlediga en natt. SÅ underbart men så trist att vi då är på olika ställen, förstå att kunna gå ut å äta middag å inge behöva bry sig om det drar ut lite på tiden, få sova ut tillsammans på morgonen osv.

MEN imorgon NJUTER jag av att slippa gå upp någonting alls. Bara sova tills jag vill gå upp själv. Ska bli så sinnessjuk jävla skönt så ni anar inte.

Idag var jag på Fårets dag, men såg inte så mycket, köpte lite ull (eller ja inte som jag tänkt mig eftersom jag sprang på en partner in crime och hon hade visst en kasse svart finull i källaren och jag har ingen svart finull hehehe)

Anledningen till att jag var där var för att ta hem en grishalva igen. Skulle eg gjort det nästa lördag men fan det sket sig så avboka alla planer och sen göra nya. MEn det blev ju trevligt ändå. :) Så mysigt att vara ute å köra i guldregnet som träden bjöd på. Strålande solsken och en hel bil. Me love.
Nu ska jag fortsätta städa. Jo jo jag vet, jag borde pyssla å mysa å bara wooooop, men det är så stökigt å rörigt å skitigt här att jag inte får någon skaparro. Så städa så kanske jag kan få en trevlig stund på måndag istället. 

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar