måndag 2 september 2013

Sommaruppehållet är över

 Ja kanske dags att uppdatera lite här igen. Har inte haft tid. Blir så när man har en sommarstuga utan el hahaha. Å med sommarens underbara väder så har man bara varit hemma och tvättat sen for man ner igen.

Summersumering kanske vore nått.

Sommaren har varit ljuvlig och jag har lärt mig massor av nya saker. Både roliga och mindre roliga.


Några vackra dahlior som jag planterade i våras som nu sprider glädje och färg i sommarhuset. Älskar dom och det kmmer bli en hel stor rabatt längs med hela verandnan med såna nästa år. Å då ska jag dessutom köpa dinnerplate dalhia . 

Bilen har också roat oss med färgprakt. Tyvärr inte av den roliga varianten som blommorna. Utan den frustrerande magknipsvarianten som dessutom kostar mer än vad man kan tro. Hatar detta.* Suck*
Dessutom åkte vi ett inbrott till i sommarhuset denna gången tog dom sig in i boden och tömde det på allt av värde. Så alla skurkar där ute, nu finns inget kvar. Alla verktyg kommer att transporteras fram och tillbaka istället. Så ge fan i att klippa sönder å bryta ner. Klipp er å skaffa ett riktigt jobb istället.

Var ju på spinnträff i sommras och nu har jag gjort klart mitt första alldeles egna garn. Denna 150gr härva är kardad, tvättad spunnen och färgad av undertecknad. Nöjd njåä men så är jag nybörjare så jag får väl vara glad ändå lixom.

Flodisar har fått sett dagens ljus här hemma. Sjukt söta å kramgoa små vänner. :D 

Fördelen med en stuga i skogen är att barnen får se en massa roliga djur och samtidigt lära sig om dom. Som denna rejäla kopparödla som bjöd på både lite bajs och en snabb klapp innan den fick komma ut i skogen igen (man ska inte vara på gräsmattan när den ska klippas) Vi har även tittat nära på en fladdermus som ramlade ner i rabatten och få se hur den klättar och hur vingarna ser ut. Massor av grodor, paddor, larver, spindlar, hjortar, tranor, bäverfällen, älgar, bisonoxar, får , lamor getter och en hund. Man får se mycket i huset hihi.

Sen har vi umgåts med nära å kära, fått komma ännu närmre lite kära släktingar. Personer man inte trodde kunde ställa upp så mycket, har visat oss totalt raka motsatsen och fortsatt förvåna oss. Inte varje dag man känner att man fått en extramamma och pappa till hela familjen :D Tack för att ni finns i mitt och barnens liv. 
Vi alla älskar er massor!

Annars så har jag fått träffa en massa underbara människor genom spinnandet. Helt galet kul :D
Tyvärr har man ju också tappat en del människor i sommar. Trist men sånt är livet antar jag. Jag orkar inte hålla på att försöka när intresset inte finns på andra sidan. Vad framtiden har att visa vet jag inte. Men finns jag och min familj inte med i nutid så är väl framtiden ganska tom också.
MEN jag hittade en gammal vän igen. Nu hoppas jag verkligen att kontakten kan få fortsätta, för det är en människa jag verkligen tycker om om bryr mig om trots allt och dessutom låter hon ibland som Mamma Mu å bara det är sjukt kul. :D

Nej nu ska jag fortsätta måla min spinnrock. :D
Japp klart jag håller på att blinga min rock. Hur skulle det annars vara? ;)


1 kommentar:

  1. Vilka underbara flodhästar!
    De är mitt absoluta favoritdjur! <3

    SvaraRadera