torsdag 26 september 2013

skit också

Japp ibland går det inte som man vill hahaha. Eller tja.
I måndags blev M hemskickad med magsjuka. Jag ansåg (å anser fortfarande) att det inte var magsjuka, men hon fick vara hemma och bli bättre i magen.
Hon hade diaree måndag och tisdag (bajsade 1 gång om dagen bara) kom då på att hon på söndagen hade hittat en gammal flaska med vatten under soffan (gaaaaaaaaammalt vatten) så det var ju inte så konstigt att hon blev lös i magen.
 Men eftersom vi haft lite diskutioner med dagis och jag blev rejält sur som fick henne magsjukeklassad (dålig i magen ja, magsjuk nej) å ioch med det var tvungen att hålla en väldigt lessen storasyster hemma så .... jag var ganska sur och irriterad. Inte första gången vi får hämta en M som är lös i magen utan att vara sjuk.
Visst jag är hemma på dagarna och klart M ska vara hemma om hon är dålig, men hon var inte särskilt dålig. Hon åt, lekte busade och tramsade som vanligt. Men idag när jag lämnade igen så visade det sig att det nu går magsjuka på dagis. Bah.. så gissa vem som är idiotförklarad nu då. Jo jo den där bråkiga morsan som hade en dotter med en diareeblöja på måndagen, klart att hoooooon var magsjuk.    Suck

Går bra nu.. :P


Å nej spinnrocken har fortfarande inte kommit, det kom en avi igår, men det visade det sig att det blivit trassel på tråden tydligen så den hade inte ens kommit itll stockholm då. Nu är den incheckad på veddesta så nu får vi se om den kommer hem eller till ica.

Skulle åkt till Ikea idag tänkte jag, men det sket sig. M vägrade vara kvar på dagis idag. Hon storgrät å kramade mitt ben å vägrade släppa. Eftersom hon aldrig gjort så tidigare så kände jag att "nää", då får man följa med hem igen, speciellt som hon hostar lite och det går magsjuka på hennes avdelning.
Men då bilstolen fortfarande sitter i opeln som gubben har på jobbet så blir det inget shoppat idag. Prutt också.

Men som sagt, det går bra nu ;)

Mössan på bilden är virkad av undertecknad, i raggi regnbågsfärgad och raggi svart.  Storasyster har också fått en och det ska även bli torgvantar till båda. Varmt å gosigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar