onsdag 24 april 2013

Är hemma med magsjuka barn

Eller ja dagis anser att M är magsjuk eller kanske lite bara, eller varför chansa vabba resten av veckan.. Pffff Så här sitter jag med 2 st piggelina barn. M bajsade löst= magsjukediaree klassad direkt fast det inte ens är i närheten, hon luktar alltid mer när hon fått alvedon och iprensuppar ett par dagar, men nix hem å magsjuksanera barnen. Suck. Saken är att då får inte Bus vara på dagis heller så här sitter jag med 2 friska matglada barn som är uttråkade, så vi ska snart gå ut å gräva lite i sandlådan så dom får ut lite energi.
Annars har dom roat sig med att äta salta pinnar här på förmiddagen.. elller ja äta å äta.  M kom på att man kan stoppa dom i näsan och Bus ville inte vara sämre.





Sen lite pysselrelaterat. Satt igår å fixade lite, började på ett nytt uppslag i min art journal, en stor bok där man skapar egna konstverk iställlet för på en duk. Himla kul å billigare sätt att lära sig olika tekniker osv. Får se om jag är modig nog att visa vid tillfälle, fram tills dess så tänker jag visa layouten jag gjorde häromdagen
En bild till M´s album (ligger lite efter i scrappandet till henne, gick snabbare med Bus album ha mer barn å fler hobbys tar på tiden haha)

 Bakgrundspappret är från bo bonny, sedan har jag målat vitt bakom kortet med Gesso, resten av pappret är målat med crackle paint rock candy och sedan chalkad med primas vita chalk. Spetsbandet är färgad med tattered angels mist och sedan fått sig pluppar av pearl maker. Sedan är det lite stansat, lite blommor, lite lite mer mist, lite dun.

 En närbild på dekorhörnet, här ser man att det är skimmermist på den stansade blomrankan, det är crackle paint på tagen, och pearlmakern på blommorna, Ville få mina egna blommor att smälta in mer så därför fick de lite touch av rosa.

Hjärtana är skräpet som blir när man stansat med Martha stewarts heart border punch (gaah måste googla vad den heter) sedan har jag jag mistat en del med dylusions bubbelgum pink, sedan med tattered angels snow angels mist, även lagt på ett par lager med Inka gold silver.
Här ser man också det rosa honycomb mönstret som är en rosa chalkmist från T.angels och en mask från prima. Ville lätta upp lite i allt det pojkiga med lite rosa detaljer. Även dunnet är rosa.

Så det var den layouten. Kul var det att göra den och jag blev nöjd, trots allt kladd (första gången jag blir nöjd med sånt på en layout)

Nä nu dressa på ungarna å ut å leka lite.

3 kommentarer: