måndag 8 april 2013

Sommarstugan

Å som jag längtar till sommarhuset. Helt sjukt. Sitter här å planerar å drömmer å skissar å listar.
Blommor, grönsaker, rabatter, pallkragar, gungor, sandlåda, studsmatta, våningssäng, vit färg, gardiner osv osv.

Vi har fyndat en gungställning redan, hittat en sandlåda (toys r us) som ska inhandlas. Studsmatta ska nog införskaffas också (blocket). Sen ska frun i huset ha pallkragar. Barnen ska få odla lite grönsaker på soliga hörnet i pallkragar (så kan det få regna bäst fasiken det vill) Altanen ska vitmålas, först ska vi bara få på taket hahaha frun i huset hade inte sitt ljusaste ögonblick när hon tyckte att hon skulle minnas ordningen på saker å ting. För sånt glömmer man ju inte på ett halvår. Neeeej då. Aja pussel är kul. hahaha
Sen ska jävla ljusspiran eller vad det nu heter, få sig en sjuhelsike omgång iår. Allt ska bort, bort, bort bort. Blä för en jäkla skitväxt. Å undra om inte 2 av mina absoluta favoritbuskar ska få flytta in i trädgården också, dvs syren i olika kulörer och jasmin, blir nog någon rhododendron kan jag tänka mig. Kanske någon till pion) sen ska jag nog bara så blommor hög å lågt å se vad som tar sig och så. :D Lupinbeståndet ska nog få sig en törn också, fina som attans när dom blommar, sen är dom ju bara sjukt fula å trista.

Lite nya gardiner ska sys (tilda tyg tror jag blir himla fint) våningssäng ska införskaffas. En lite soffa kanske.

Om ens hälften blir gjort så kors i taket. :D Två barn ska ju roas också å det är det viktigaste, plocka smultron å stenar å smälla mygg å jaga broms. Bada i poolen, leta grodor å titta på spindlar, klippa gräs, grilla och spela yatzy å dricka choklad.

Fy fabian vad jag längtar!

1 kommentar:

  1. Ja en lång varm sommar med massa grillkvällar önskar vi oss :)

    // Angelica

    SvaraRadera