tisdag 2 april 2013

blöta barn

                                                        15 mars 2012, lergeggans tid.

Så börjar det, perioden med dyngsura, kalla barn på dagis. Idag hämtades det en Bus från dagis som var blöt upp till knäna, under overallen. :P Skorna gick att vrida ur, vriiiiida ur, förstå vad blöt ungen var. Fröknarna tittade lite menade på varandra, för förmodligen var hon blöt redan innan de kom ut omgång nr 2 men inget dom hunnit kolla, kommentarerna sins i mellan sa lite att dom brustit lite i sina rutiner och behövde damma av sig lite rent generellt.  Så nu börjar det, säsongen när Bus och Myran ligger/sitter/simmar och leker i geggan och vattenpölarna. Dessa pölar är ganska djupa just nu då isen inte släpper ut något vatten från gården. Så nu börjar det eviga frågan, vad fasiken sätter man på dom nu då? *suck* Myran tenderar att vilja ligga på magen så allt vatten åker in i halskragen. Bus är sån som sitter och plaskar i vattnet så vattnet åker in  under byxkanterna.  Så tja.. behöver jag säga att jag hatar denna årstid. Bus overall är dessutom lite för liten så om man inte passar det lite så åker overallen upp över skorna så allt vatten får fri lejd in till byxor och strumpor.  Nä torka upp snabbt tack.

Annars så lever vi. Myran käkar pencillin för dubbelsidig öroninf. Jag har inte samma feber längre och gubben ser inte lika döende ut idag som igår. ALltid något gissar jag. Opeln är numera också på verkstad. 7500 lakan kommer kalaset att kosta. Men sen ska den väl förhoppningsvis rulla ett tag.
Har hittat en gungställning som ska fraktas ner till sommarstugan. Guldis ska köras ner till farsan och jag mååååste försöka få klart överkastet jag håller på med.

Hepp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar