söndag 14 april 2013

Shoppat..

Så är helgen snart slut.

I går så spenderade jag en större del av dagen hos min älskade farbror å hans lika älskade fru. Vi gick igenom en massa gammla foton jag fått av min pappa. Foton  på min gammelfarmor osv. Jättekul att få höra lite om en del av ens släkt. Fick även med mig 2 fulla påsar med gammalt pysselmaterial. Jättegamla urfina spetsband osv. Handvirkat å knypplat, ger en helt annan känsla. Fick dessutom en krustång. Så söt. Var tvungen att ringa min mormor och kolla vad det var för nått egentligen. Perfekt att reffla papper med. :D Så den hamnar i min pysselhylla direkt. heheh

Idag så spenderades dagen med att sova igen en värdelös natt, sen drog vi å handlade lite, de tär dags att lägga undan overallerna så vi behövde uppdatera ytterklädesgarderoben. Tyvärr. Det är ju så att vi kör med isbjörn of swedens kläder, utan tvekan det absolut bästa skit vi testat.  Å de håller hur bra som helst å bara en sån sak som att slippa galonkläder oavsett årstid. Bus har en jacka köp i höstas,  som fungerar som vanligt jacka men även som perfekt regnjacka. Å kunna ha en regnjacka med perfekt vattentäthet utan att svettas ihjäl då den andas kalasbra är så skönt. Dessutom så kan man gå upp i storlek ganska  bra så kläderna håller länge. Underbart att slippa hålla på att köpa nytt varje säsong. 

Fyndade även 2 st gosiga cardigans från Me too till ungarna, Fleecefodrade stickade urgosiga med luva. Hade kostat 500kr/st men jag gav inte mer än 149kr st.. Perfekt  att ha i sommarhuset. Bus fick en grå och Myran fick en illrosa. (den gråa fanns bara i stora storlekar)

                                                  Me too Bam Knit jacket, fleecefodrad.
'
De sjukt bra brallorna. Isbjörn of sweden hard shell pants.

Hittade även söta gummistövlar till Myran, som passade hennes runda vader. :) Köpte ett par stövlar på maxi men de var alldeles för smala i skaften så de fungerar inte med tjocka byxor, trist men de får fungera som extrastövlar  i sommar.  Blev även ett par fleecefodrade galonbyxor till Myran. Hon är lite  mer frysig än Bus och det är lite svårare med alla lager på dagis så vi kör det lite enklare sättet med henne. (många småbarn på 3 fröknar gör att det inte riktigt hinns med alla lager tror jag :) )
HOn får isbjörns ställ till nästa vår istället :)  I höst ska ju dessutom nya overaller införskaffas. Bus har växt ur sin och den har fått sig ett hål på vaden (fastnat i nått) och den är lite sliten, två stenhårda vintrar haha. Så den får nog agera extraoverall  istället.  I höst kommer dessutom nya fina färger på overallerna enligt deras kundtjänst så det ska bli lite kul. Lava red i all ära, men fuschian som vi kört på bus känns extremt urtvättad efter ett tag. Inte alls kul, funktionen finns där men färgen gav sig. Ja nu vart det ju ett inlägg om mest Isbjörn, men så är det ibland.. hahaha. Vi är toknöjda med produkterna och tycker de lever upp till sitt pris med råger. Enda trista är att man ofta får en massa dryga kommentarer om  att det är bortkastade pengar att lägga på barn osv osv osv. Men märkeskläder på innerkläder är mer godkänt av gemeneman, men vi anser att ytterkläder ska hålla hög kvalite, men säkerhet, vara slitstarka och inte se slitna ut direkt. Vattentäta (slippa galontjafset är underbart) vindtäta, sköna, snygga och att de betingar ett högt andrahandsvärde är bara en fördel.
Alla köper det dom vill, jag skiter fullständigt i om petterson inte vill köpa isbjörn utan vill ha coops overaller istället. Inte 17 går jag in å kommenterar det, men om man lägger pengar på barns overaller så jäklar får man höra massor av kommenterar. hahah Men om man skulle räkna lite på det så ser man att bus vinteroverall i långa loppet kostar som en overall på kappahl. Lustigt hur det kan bli ;)

Efter det dyra köpet drog vi till nästa svindyra stället, dvs Zizzi. Hade lagt undan en väst. Den fick komma med hem idag. Köpte även en superfin lång sommartunika (även den på rea). Deras kläder är sjukt dyra men  man kan ofta fynda på rean. :) mesta jag har där är på 70-85% rea :) å då är det ok. :) Västen gav jag inte mer än 150kr för. Nu måste jag bar hitta en munkjacka typ att ha under. :)

hepp nu ska jag ta hand om min magsjuka bus å resten av familjen.. yeay


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar