söndag 21 april 2013

En vecka som gått

Det har regnat, å regnat å regnat lite till. Barnen har njutit en vecka på dagis (nästan en hel vecka iaf) å hunden har spenderat tiden med att trynkorva i soffan. Regn är inte hennes stora glädjeämne här i livet.  Annars så rullar det på. JObbar frenetiskt på överkastet, har även pysslat en del i scrap-rummet. Gjort en Lo för första gången på urlänge, skitkul hade jag. Lekte med mist, gesso osv. Känns som det släppt lite i konstnärandet även på layouter.

Annars så.. tja opeln är lagad och besiktigad, sparkontot ekar tomt. Men bilfan rullar iaf. Planerar hur vi ska göra i torpet., vad som ska köpas in (vi måste fixa så barnen kan sova nu när Bus växt ur resesängen), en soffa så vi kan mysa på kvällen med barnen, nattsagan blir lite trevligare så. Sandlåda. Sen är frågan om man ska leta reda på en studsmatta får se lite hur det ser ut. Om man kan fynda en så kanske.

Men mest längtar vi ner till huset, till tystnaden å till ledigheten *LOL* ska bara överleva maj först.. Ser ut som gubben kommer jobba röven av sig (synd på en sån snygg häck) så nu ber jag på mina bara knän att barnen är friska i maj annars säger jag upp mig hahaha

Lite födelsedagar ska firas också. Lillebror fyller 20.. fy fasiken hur gick det till?
Sötaste lilla pimsen hahaha. Å sånt måste man ju fira <3

Annars blir det inte så mycket svängar ner.  Svårt att sova över med hunden, så det känns mest som man måste böka å bråka med alla för att det ska bli av, not fun at all orkar inte med sånt längre, och snart är det ju sommar så då kommer vi ju vara i torpet mest på helgerna (alla som vill komma å hälsa på är hjärtligt välkommna behvös ingen bil, vi kan hämta i västerås)

Nä nu ska jag ta resten av kvällen å vara bläig sån dag idag trots vackra vårvädret.

2 kommentarer:

  1. Kristi himmel är vi i rosers, så det är fritt fram att dumpa hunden där så kan ni köra en riktig Örebro vända <3
    // A

    SvaraRadera