måndag 25 februari 2013

Älskade unge

En fredag för 2 år sen var det dags, en vecka över tiden.  Värkarna dog igång som förvärkar, upp till mvc för att kolla att huvudet fortfarande var neråt (envis å busig redan då ;) ) å japp det var det, samtidigt gick slemproppen och värkarna tilltog. Ingen fara på taket, som tur var. för det var knökfullt på vartenda BB i hela stockholm å jag vägrade åka till Uppsala. hehe. Hem å käka lite lunch å vänta ut det.  Efter ett par timmar (ja ganska många kanske) så gav jag upp inför allt tjat på att jag skulle åka in så vi vände bilen in mot KS som hade skakat fram ett rum åt mig.  (med en väldigt snabb första förlossning så var det lixom ingen som ville ha mig på vägarna för länge) Med vanan trogen kom jag in å var öppen 10 cm. Jippi ännu en snabb förlossning, å hon skulle ju enligt läkare vara liten pluppa så det här går väl lätt som en plätt.. JO tjena.. Pffff.. 8 timmar tog  (stället för de 5 totalt med Bus) å hon var raka motsatsen till liten dessutom, men ut kom hon. Min älskade lilla bulldogmyra (som hon blev kallad då, väger man 5230gr och är 57 lång när man ploppar ut då är man en bulldog ;) )

Tänk att det redan gått 2 år idag. Snart börjar du dagis. Som du precis som din syster kommer att älska. Annars är du mest din systers raka motsats och det är så underbart att få följa dig och dina upptåg. Du är ett gostroll utan dess like och det är lika underbart att få kramas och gosas med dig.
Lego är det roligaste du vet just nu och du är en fena på att bygga torn. Tålamod har du i all oändlighet när det gäller att lära dig såna saker och pratar gör du hela tiden.


                                                     Grattis på din 2års dag älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar