torsdag 28 februari 2013

Nu är det klippt..

Japp klippt, fast sedan ihopsytt igen. Jag har blivit med symaskin. En fungerande symaskin. Har ett gammalt härk ståendes som jag köpte av en polares bekanting, som inte vill som jag. Undertråden trasslar som ett jävla råttbo och gör den totalt oanvändbar. Hittade en gammal manual från usa som visar att man måste skruva på ett par skruvar här å var för att tråden inte ska trassla.
Den gör massor av saker, finns sjukt många vred och spakar, men vad gör det när den är svåranvänd. MEn jag lärde min läxa med den.

Så nu har jag en väldigt lättanvänd Brother jubileumsutgåva (nv-10a) som noggrant kollades först. Det visade sig vara ett fynd, gav 600kr och den är småsmart på områdena som räknas, och dessutom väger den ingenting och är bara söt.

Har sytt 2 kaniner sen den kom hem. Har inte sytt en söm på maskin sen jag gick i 4e klass, dvs typ 100år sen. Så jag är mäkta stolt över mig själv som lyckades få till en kanin som ser ut som en kanin, fast man ska kolla på håll. för annars ser man den väldigt taskiga monteringen hahahahaha

Kanin nr 2 är inte helt klar än, ska bli en kanin till Bus som ville ha en Prick. Så prickigt tyg inhandlades å den är på G. Dock saknade jag bra tyg till innerörat så det måste till en tur till panduro igen.
Nog om min nya hobby (ja jag kanske inte behövde en till hobby just nu ;) för er som undrar kan jag meddela att jag ska nog byta namn på mitt pysselrum till mini-panduro. För jag har ganska många olika prylar där inne just nu hehe )

Tänkte försöka göra klart min målning i helgen också. Blev lite platt fall på den,  inte helt nöjd med H20 men vad väntade jag mig när det är första gången på 10 år jag frihandsmålar igen. Å inte ens då var jag nöjd med mina egna kreationer i målningsväg. Undra om jag någonsin kommer bli det. Har gjort en skiss en gång som jag är nöjd med. En teckning på 33 år. Wooow. :P Kanske bara ska lägga ner det projektet? :P

Sen är frågan vad jag ska göra med alla mina smyckesaker. Ska jag börja göra armband igen eller ska jag bara sälja till högstbjudande kanske?

Så mycket pyssel så lite tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar