fredag 8 februari 2013

TGIF

TGIF är något man läser jämt å ständigt.. jaha ja.. Här är fredagar oftast kaosartade med trötta bråkiga barn, en gubbe som jobbar ganska sent (nya jobbet= ganska många sena kvällar i perioder om.. typ hela tiden känns det som) så fredagar är sällan trevliga dagar hos oss. Men just idag har jag inga dagiströtta och griniga barn, för bus har ju inte varit på dagis så mycket i veckan istället har jag en sjuk blivande 4åring å en frisk blivande 2åring .. tja än så länge är de ganska fredliga. Lunch planeras, som förmodligan som vanligt kommer ratas av barnen, (Bus ingen aptit å Myran mattrasslar som vanligt).

Just nu så sitter jag å utnyttjar fredliga barntiden med att göra lite egna blommor. Bra sätt att spara pengar på men ganska tidskrävande, fast det är något speciellt med att ha gjort dom själv också. Lite kul så. Har kikat på lite nya punchar jag vill ha till blommeriet men har man noll kronor i leksakskassan så blir det inget om man inte kan få några saker sålda, men men tålamod är en dygd.. sägs det iaf.. skituttryck.. ge mig punchar NU.. haha

Ja ja.. snön har vräkt ner, mer ska komma. Gillar att det blivit l jusare, trist bara att barnen är sjuka så vi inte kan leka i det. Men någon gång ska väl även vi bli friska. Förra sommaren var vi ju frika allihopa i flera veckor. Får hoppas på samma denna gången.

Nä nu ska jag göra fler rosor. Om någon är nyfiken gör jag sånahära

 
Fast det kräver en hel del övning att få till dom så jag har en bit kvar innan jag får till mina lika fint som hennes, å det tar en del tid, men det är det värt för det ger en trevlig känsla att ha gjort dom själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar