tisdag 12 februari 2013

Bilbesiktning.

                                        
Idag bar det iväg till besiktningen med guldis no 2 (olpö+äå´'¨äåöpå bilden är det guldis no 1 som är täckt med vad man just nu kallar härligt sommardamm, guldis två var täckt  med 15 cm snö å is :P)
Vi har bävat massor inför denna besiktning då det är en del fel på den.. Tutan fungerar inte, jag får inte loss nummerplåten fram, ett positionsljud fungerar inte, en lampa till skyltbelysningen är ur funktion osv. Småsaker (förutom tutan) men när alla är konstant sjuka så blir bilarna ståendes. VI har ju Bumz (v70) som fungerar så Guldis och Opeln bara står just nu. Men idag så var det stora testdagen. Å efter att ha stått länge i varierande väder så var det ju lite frågor som kommer den starta, har bromsarna rostat fast osv. Men det är min Guldis det. Efter att ha spenderat 20 mín med att försöka gräva fram den under ett rejält snö och istäcke (15 cm snö på HELA bilen) så i med nycken och den hoppar igång som en yster unghäst. Lite fix å sen iväg till besiktningen. nervöst....
Snackar lite med killen och besiktningen inleds. 2 värt att veta och två 2or, som inte kräver ombesiktning. Det var ena postionsljudset var trasigt å på andra sidan var det ett illa placerat stenskott framför postionsljusets glödlampa. Nummerplåten som jag oroat mig för lyckades jag nog prata bort hahaha (har en ny men får itne dit den) sen tar han provsvängen å kommer itllbaka å säger att det gick ju bra det där, (ja förutom postionsljuset) jag ser nog ut som ett fån i sekund innan jag drar på stora smajlet. Fast jag fattar ingenting. Tänker att han glömde testa tutan. Skitbra.: :D Tar pappret å iväg.

På vägen testar jag tutan.. Jag älsar bilar som efter 1års trassel bestämmer sig för att skärpa till sig till besiktningen å fungera. Tutan tutar.. för första gången på 1 år så samma dag som besiktningen är så fungerar den magiskt av sig själv. I loooooooooove guldis! :D  Vips blev bilen värd en hel del mer pengar ;) Lövli!

Fast det gör ont att sälja guldis. Jag gillar den bilen trots att den är skruttigare än Bumz.
Men tack vare detta så har jag numera inte bara blivit familjens rörmockare utan även familjens bilbesiktigare, suck.  Yeay me...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar