onsdag 20 februari 2013

fnöh

Japp mer snö trillade det ner, men som ägare till en vit långhårig hund (ja benene och magen är vita iaf) så får det gärna vara vinter till i maj då smäller det till å blir torr fin sommar över natten.. jasså det fungerar inte så.. nähä

Just nu så sitter man mest här å önskar sig en pysselstund i födelsedagspresent hahaha.

Är så sugen på att göra en tavla. Har ett par ideer som jag vill häva ur mig. :D Både akryl och akvarell. Men barnen sammarbetar inte så bra så jag hinner lixom aldrig starta. Är sjukt pysselsugen nämligen, men snart flyttar dom hemifrån så då hinner jag väl.. typ.

Guldis har slutat skärpa till sig. Eller så gillar guldis inte husse, för guldis signalhorn fungerar inte när han kör. Så jag ska nog gå ner å berätta ett å annat för guldis sen. Även om guldis ska säljas så kommer han att stanna i familjen så det vore ju kul om han ger ett bättre intryck än så. Envisa gamla bil.

Har massor av fixa själv ideer också. Hur vi ska förvara enorma takboxen, hur vi ska se vart våran parkeringsplats är (misstänker att strecken på backen är ganska borta, dom brukar vara det. Å våra grannar parkerar lite hur som verkar det som. Förutom en för den har inte rört sig sen första snön kom tror jag. Har även planer på en burvagn. Behöver ha en sån när voffe ska ställas. Å jag har inte pengar att köpa allt så jag är tvungen att klura ut egna ideer som fungerar. Så jag har skissat lite på en egen burvagn som inkluderar förvaring osv. Dessutom så får då burens tak tjäna som trimbord tills jag har råd att köpa ett sånt. Men det fungerar nog förmodligen. :)

Sen funderar jag på akvariumets vara eller icke vara. Kul att se på, mördande tråkigt att ta sig tid med. :P
Är det så att vi passerat akvarietiden helt? För det stora akvariumet saknar jag, men inte platsen å tiden det tog. Men stora fiskar är balla, små scalarer ganska..... trista.
Discus är- ENORMT vackra men dyra och jag har inte tid att hålla discustankar heller.  Äh  det löser sig.

                                   Nu ska jag laga lunch och sedan hämta storfotsmonstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar